Alkohol

Alkoholpolitik

Der må ikke medbringes og nydes alkoholiske drikke i forbindelse med arrangementer med børn.

Hvis berusede eller påvirkede forældre eller andre afhenter børn

Skive kommune har en politisk godkendt vejledning til brug for børnehaven, hvis en beruset/påvirket forældre møder op i børnehaven for at hente sit barn.

Personalet er forpligtiget til at vurdere, om det er forsvarligt at udlevere barnet, og kan i yderste konsekvens nægte at udlevere barnet.

Hvis udlevering nægtes eller hvis den påvirkede forældre trods nægtelsen alligevel tager barnet med, skal der omgående ske en indberetning til familieforvaltningen.

Daginstitutionslederen vurderer om situationen kræver, at der foretages en politianmeldelse.

Hvis vi oplever, at forældre kommer i institutionen og lugter af alkohol, vil vi konfrontere dem med det, og tage en snak.